فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

این وبلاگ با هدف فعالیت در زمینه نهضت علمی و فرهنگی ان شاءالله با یاری خدا و حضرت مهدی(عج) شروع به کار می کند...

باتلاق کثیف غرب (شریعت بشری)

شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۹ ق.ظ

بسم رب النور

شریعت (دین) که همان سبک و روش و راه و رسم زندگی انسان است غالبا بر دو قسم است:

شریعت الهی (براساس فطرت)

شریعت غیر الهی (براساس تمایلات نفسانی)

بر این اساس هیچ انسانی بدون دین و شریعت وجود ندارد.....

حال می خواهیم به بررسی شریعت بشری (غیر الهی) بپردازیم. شریعتی که بشر با عقل منقطع از وحی، آن را بنیان نهاده و رشدش داده و تنومندش ساخته است!

آری چنین شریعتی که با عقل خاطی انسان برپا می شود حاصلش همین می شود که آمریکا -که یکی هز ظهورات بارز شریعت بشری است-  به دنبال این است که شرایط ظهور امام عصر را مدیریت کند و اطلاعاتش را از امام عصر تکمیل کند تا هنگام ظهور نورانی قطب عالم امکان، او را به ذم خویش تحت قدرت خویش محاصره کند!!!

زیرا او می داند اگر امام عصر ظهور کنند دیگر فرصتی برای استعمار و استکبار و ثروت اندوزی ندارد و امام را مانع خود می بیند و اصلا نمی تواند زندگی جز این زندگی و آینده ای که برای خود و جهان در نظر دارد تصور کند و به خیال باطل خود فکر می کند می تواند همه چیز را با عقل ناقص منقطع از وحی خود مرتفع کند.

این است آینده ی شریعت بشری.... شریعتی که تمام زیر و بمش را انسان عاجز پایه ریزی کندو کاری به وحی و سخنان الهی که بر قلوب پیامبران و امامان معصوم جاری شده نداشته باشد.

که این شریعت بشری، مبتنی بر علوم انسانی مدرن است و علوم انسانی مدرن مبتنی بر تمدن غربی بعد از قرون وسطی و نفی حاکمیت کلیسا و شروع رنسانس -به دلیل نیاز فطری انسان که البته اشتباه به آن پاسخ داده شد از طریق شریعت بشری- پایه های لرزانش چیده شد!

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که هر شریعتی (بشری یا الهی)، دارای 3 لایه است که عبارتند از:

1.عقاید (لایه زیربنایی)

2.اخلاق مبتنی بر عقاید (لایه میانی)

3.احکام مبتنی بر عقاید و اخلاق (لایه بیرونی)

حال با یک مثال آن را شرح میدهم:

کشورهایی همچون آمریکا، اسراییل و ... که دست به جنایت های فراوانی می زنند در تمام حرکاتشان و برخوردهایشان با جهان و جهانیان مبتنی بر یک عقیده اند و آن این است که باید قدرت و ثروتش در جهان حفظ شود حالا به هر قیمتی! و تمام حرکات و سکنات و خلقیاتش براساس این عقیده است حتی در پس برخورد به ظاهر انسان دوستانه اش  چنین عقیده ای نهفته است.

حتی یک انسان مومن که در صدد اصلاح عقاید ناحق و باطل و خلقیات مذمومش بر نمی آید احکامی از قبیل نماز و روزه و ... که به جای می آورد چندان مورد توجه و قبول درگاه احدیت واقع نمی شود چرا که زیر بنایش فاسد و خراب است و در نتیجه آن ها را هم تباه می کند...

والسلام

1394/04/01



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی