فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

این وبلاگ با هدف فعالیت در زمینه نهضت علمی و فرهنگی ان شاءالله با یاری خدا و حضرت مهدی(عج) شروع به کار می کند...



امروز هفده سال از پیروزى انقلاب مى‌گذرد. کارى که دشمنان ما در طول این هفده سال، علیه انقلاب و نظام مى‌توانستند بکنند و نکردند، کدام است؟! دشمنان ما، هر کارى که ممکن بوده است کرده‌اند. اگر هم به بعضى از کارها دست نزدند، به دلیل فقدان توانایى‌شان در انجام آنها بود. یا ضرورتهاى جهانى ایجاب نمى‌کرد و یا با مشکلات افکار عمومى و ترس مواجه بودند. با این حال، هر کارى مى‌توانستند با این ملت بکنند، کردند. امروز که نگاه کنید، مى‌بینید بحمداللَّه ما در میدان سازندگى و در میدان سیاست بین‌المللى جلو هستیم. در همین قضایاى چند روز اخیر و افتتاح خط آهن مشهد - سرخس، دیدید که همه آمدند و تعریف کردند. کارهایى چنین را، چه کسى کرد و مى‌کند؟ آیا عواملى جز دین و استقلال، قادر به انجام چنین کارهایى هست؟! ملت ایران، در وقتى این کارها را به سامان رسانده که امریکا و متّحدین امریکا با او دشمن بوده‌اند. بعضى، چنین وانمود مى‌کنند که اگر کشورى با امریکا قهر باشد، دیگر نمى‌تواند در مسیر سازندگى گام بردارد و کارى صورت دهد. پس، کارهایى که ما کردیم چیست؟! ما در دوره‌ى قهر با امریکا، این کارها را کردیم. همه‌ى این پیشرفتها در زمانى حاصل شد که امریکا به خون ما تشنه بود. خیلى از این کارهاى سازنده، زمانى انجام شد که متّحدین امریکا - بعضى در اروپا، بعضى در آسیا و بعضى در آفریقا - علیه ما خنجر کشیده بودند. آنها گاه از روبه‌رو و گاه از پشت، به ما خنجر هم زدند. درعین‌حال، این همه کار سازنده کردیم. پس، بدانند و عبرت بگیرند. خیال نکنند که ساختن این کشور و پیشرفت آن، متوقّف به این است که ما به درِ خانه‌ى دشمنان خدا - امریکا و غیر امریکا - برویم؛ نه. اگر به درِ خانه‌ى آنها رفته بودیم، این مقدار پیشرفت عاید نشده بود. کمااین‌که در دوران رژیم شاه، دیدید که این کشور، آنى را هم که داشت از دست داد! کشاورزى داشت، از دست داد! صنعت نداشت، به دست هم نیاورد! یک مونتاژ دروغین غلطى را در این کشور به وجود آوردند و نامش را «صنعت» گذاشتند که در واقع صنعت نبود. در آن زمان، البته انواع و اقسام فساد و فحشا و منکر را وارد کردند. انواع و اقسام مشروبات الکلى و انواع و اقسام کاباره‌ها و انواع و اقسام تفریحهاى ناسالم را وارد کردند.

 

ارتباط با دشمنان ملت و کشور، ارتباط و اتّصال با کسانى که مى‌خواهند بر کشور ما حکومت کنند؛ قصد دوستى با ما ندارند و مى‌خواهند ثروت این مملکت را به نفع خودشان مصادره کنند، جز ضرر و زیان حاصلى براى ملت ما ندارد. ما در سایه‌ى جدایى و دورى از امریکا و متّحدینش، بحمداللَّه در این هفده سال، این همه پیشرفت کرده‌ایم که قابل مشاهده است. این سازندگیها و کارهایى که باعث ترقّى کشور است، در بخشهاى مختلف و بیشتر به وسیله‌ى عناصر مؤمن انجام مى‌شود. عناصر غیرمؤمن و نامعتقد - که حزب‌اللّهى نیستند - گرچه حرف مى‌زنند، اما کارِ چندانى براى مملکت انجام نمى‌دهند. بیشترِ کارهاى سازنده و مؤثّر را همین عناصر مؤمن و حزب‌اللّهى و مهندسین معتقد به انقلاب و فعّالان و مدیران دلسوز نسبت به مملکت و نظامْ انجام مى‌دهند. عناصر فعّال، بچه‌هاىِ خودِ انقلابند. دیگران هیچ کمک و خدمتى به ما نکردند. بچه‌هاى انقلابند که کارهاى سازنده را انجام مى‌دهند و زحمات طاقت‌فرسا را متحمّل مى‌شوند. پیشرفت کشور، این‌گونه حاصل مى‌شود.

 

  بیانات امام خامنه ای در دیدار روحانیون و مبلّغان، در آستانه‌ى «ماه محرم»، (26/02/1375)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی