فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

این وبلاگ با هدف فعالیت در زمینه نهضت علمی و فرهنگی ان شاءالله با یاری خدا و حضرت مهدی(عج) شروع به کار می کند...



چند نکته ی مهم:

1-      عزت و اقتدار ملی ما، ناشی از پایبندی به اصول اسلام ناب محمدی(ص) است. رابطه با امریکا این عزت را نابود میکند، فراموش نکنیم که امریکا شیطان بزرگ است!

2-      آنهائی که تلاش میکنند رابطه با امریکا برقرار شده و قبحش ریخته شود، منافقند؛ نفاق را از همراهی با دشمن و همنوائی با آن باید شناخت. این تلاش نامبارک، از زمان دولت هاشمی رفسنجانی وجود داشته و دولت حزبی یازدهم وارث آن است! و می خواهد آن را به نتیجه برساند.

3-      همواره در زمان دولت احمدی نژاد، احزاب و هاشمی رفسنجانی ادعا می کردند که بخاطر سیاست های دولت، نظام جمهوری اسلامی منزوی و ذلیل شده! رابطه ما با دنیا کم شده!! در حالی که ایستادگی در مقابل استکبار، عزت به ما میدهد و دشمن را منزوی میکند.

امام خامنه ای می فرمایند:

ما بارها تکرار کرده‌ایم، ما ملتى هستیم که خودمان تصمیم مى‌گیریم. ما نمى‌توانیم منتظر بمانیم تا فلان کشور، فلان دولت، فلان وزیر خارجه یا رئیس جمهور، به ما توصیه کند که شما چاره‌اى ندارید جز این‌که با آمریکا رابطه برقرار کنید! نه آقا، چاره داریم؛ چاره این است که بر روى مواضع سرشار از عزّت، که ناشى از اسلام، ناشى از ملت ایران و از قدرت اسلامى و ملى ماست، محکم بایستیم تا همه‌ى کسانى که بیگانه از ما هستند، احساس کنند در مقابل این ملت، نمى‌شود با قلدرى حرف زد!

من در پیام عید نوروز، خواستم به ملتمان این را عرض کنم که اى ملت عزیز! آن عزّتى که دارید، ناشى از مواضع ایمانى و انقلابى شماست. عزیزان من! در داخل مرزهاى ملت ما کسانى هستند که متأسفانه همان حرفى را مى‌زنند که سازمان سیاى آمریکا به وسیله‌ى قلم به‌مزدان خود در مجلّات و مطبوعات دنیا پخش مى‌کند! یعنى مى‌خواهند بگویند «ارتباط با آمریکا، کلیدِ حلّ است؛ تا ارتباط با آمریکا پیدا نکنید، نمى‌شود هیچ کار کرد!» عدّه‌اى هم در داخل کشور، این پیام دشمن را در روزنامه‌هاى خودِ ما با استفاده از فضاى آزادى که خوشبختانه نظام جمهورى اسلامى به‌وجود آورده است و همه مى‌توانند نظرات خودشان را بگویند، پخش مى‌کنند!

آنچه که من بر آن تأکید مى‌کنم، این است که عزّت ملت از استقرار او بر روى مواضع انقلابى و استحکام مواضع دینى و ملى اوست؛ نه از گرایش به این و آن. نه از اتّکا به این و آن. نه از التماس کردن و ایجاد رابطه پیش این، یا آن دولت. متأسّفانه عدّه‌اى در داخل، این طور حرف مى‌زنند، این طور حرکت مى‌کنند و این گونه مى‌اندیشند. البته من بعید مى‌دانم که این، فکر آنها باشد. نمى‌تواند یک نفر در این فضاى سالم و معنوى و انقلابى، این قدر غلط و کج فکر کند! حالا مى‌نویسند، بنویسند؛ البته آن کسانى که با پول بیت‌المال قلم مى‌زنند، باید بفهمند که چه مى‌نویسند. بعضى کسان حق ندارند پول این ملت را بگیرند و با بودجه‌ى بیت‌المال - با پول بیت‌المال که مال مردم است - علیه مصالح مردم حرف بزنند و خائنانه نظر بدهند!

بحمداللَّه امروز عزّت مردم در کشور ما، بر اثر همین روح استکبار ستیزى است. و استکبارستیزى موجب انزواى هیچ ملتى نمى‌شود. آمریکاییها خودشان مى‌خواهند این طور وانمود کنند که اگر ملت ایران با ما رابطه برقرار نکند، منزوى مى‌شود! ما با امریکا، رابطه هم برقرار نکردیم، رابطه را هم رد کردیم؛ نه که منزوى نشدیم، بلکه در قضیه‌ى اجلاس سازمان کنفرانس اسلامى در تهران و یک قضیه‌ى دیگر قبل از آن، همه‌ى دنیا گفتند که آمریکا در مقابل ملت ایران منزوى شد! ایستادگى یک ملت، موجب انزواى او نمى‌شود، بلکه بیشتر موجب عزّت او مى‌گردد. همچنان که رابطه با دولت آمریکا یا هر دولت دیگر هم هیچ گره‌اى را از کار ملتى که خودش نتواند دردهاى خود را علاج کند، باز نمى‌کند.

شما به ملتهاى شرق آسیا نگاه کنید! یکى از رؤساى معروف  همین چند کشور آسیایى که در قضایاى بحران اقتصادى، چند ماه قبل دچار ضرر شدند، در قضیه‌ى کنفرانس اسلامى که به تهران آمده بود، به من گفت : «ملت ما یک شَبِه تبدیل به یک ملت فقیر شد»! مى‌گفت عامل آن هم همین سرمایه‌داران صهیونیست و آمریکایى هستند! آن کشور، با آمریکا هم روابط صمیمانه، یا رابطه‌ى دوستانه دارد. مگر رابطه مى‌تواند مشکلى را از کار یک ملت حل کند؟! مگر استکبار و ایادى دولت آمریکا و دیگران، آن وقتى که منافعشان ایجاب کند، به ملتى رحم مى‌کنند؟! نه به اقتصاد رحم مى‌کنند، نه به فرهنگ، نه به مردم، نه به پول و نه به اقتصاد بین‌المللى. به کسى رحم نمى‌کنند!

 

حال فلان آقاى نویسنده، از فضاى بازى که بحمداللَّه در کشور ما هست، سوء استفاده کند و ایستادگى ملت ایران را بگوید «انزوا»! آیا این انزوا است؟! آیا ملتى که همه‌ى دنیا از عزّت و عظمتش خبر مى‌دهند، منزوى است؟! اگر معناى منزوى این است که یک ملت مستقل باشد و تسلیم این و آن نشود، این انزوا از هر چیز دیگرى بهتر است! این انزوا نیست. خیال کرده‌اید که اگر ملت ایران از اصول خود صرف نظر کند، از راه پرافتخار دوران حیات مبارک امام برگردد و دست دوستىِ التماس آمیز و حقارت آمیز به سوى قدرتها دراز کند، همه‌ى مشکلات اقتصادى این کشور، یک شَبِه حل خواهد شد! ابداً!

آن کشورهایى که دوستیشان با آمریکا خیلى شدیدتر بود، آن ضربه را از ناحیه‌ى سرمایه‌داران خودِ آمریکا خوردند! مگر امریکاییها به صغیر و کبیر رحم مى‌کنند!؟ در فضاى فرهنگى و مطبوعاتى‌اى که در این چند ماه آخر، به‌شدّت ناسالم شده و ناسالم مى‌شود، متأسّفانه بعضى سمپاشى و زهرافشانى مى‌کنند! البته سیاست ما این نیست که کسى را به خاطر نوشتن چیزى و پخش مطلبى، تا خلاف قانون نباشد، مورد ملامت قرار دهیم؛ اما به افشاگرى مى‌پردازیم و آنها را به مردم معرفى مى‌کنیم. اگر هم دست برندارند، مردم خودشان مى‌دانند که با آنها چه کنند!

                بیانات امام خامنه ای در صحن مطهّر حضرت ثامن الحُجج، امام رضا(ع)، (01/01/1377)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی