فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

این وبلاگ با هدف فعالیت در زمینه نهضت علمی و فرهنگی ان شاءالله با یاری خدا و حضرت مهدی(عج) شروع به کار می کند...



امام خامنه ای می فرمایند:

قصد این دشمنان خارجى، ایجاد ناامنى و اختلاف و ایجاد تردید و تزلزل است. اگر امروز ملت ایران و مسؤولان کشور به امریکا به چشم دشمن نگاه مى‌کنند، این یک عملِ بى‌دلیل نیست. گفتند بیایید دیوار بى‌اعتمادى را برداریم. آن جناب در آن‌جا گفت؛ در این‌جا هم بعضى قلم‌بدستها فوراً از خدا خواستند! همینهایى که به احتمال زیاد بعضى‌شان وابسته‌ى به همان مراکز هم هستند و از آن‌جا پشتیبانى مى‌شوند؛ فوراً این مسأله را دنبال کردند! مسأله‌ى اعتماد و عدم اعتماد نیست؛ مسأله این است که ملت ایران به گذشته‌ى خود که نگاه مى‌کند، تا اوّلِ انقلاب، از دولت امریکا یکسره دشمنى نسبت به خودش مشاهده مى‌کند. بعد، از اوّلِ انقلاب هم تا امروز، یکسره دشمنیهاى امریکا را نسبت به خودش، نسبت به مصالح ملى و نسبت به حکومت مورد علاقه‌ى خودش ملاحظه مى‌کند. البته بعضى از این دشمنیها را هنوز هم انکار مى‌کنند؛ اما به بعضى دیگر معترفند. کمک به صدّام را اعتراف کردند و یقیناً در آینده‌ى نه چندان دورى اعتراف خواهند کرد که بمبهاى شیمیایى را با چه وسیله‌اى در اختیار دولت عراق گذاشتند! ما به خاطر این حوادث، این همه مجروح شیمیایى داریم؛ این همه افراد معلول داریم؛ این همه ضرر دیدیم. هرچه که ملت ایران نگاه مى‌کند، از این چیزها مى‌بیند. الان هم در زمان کنونى، وسایل تبلیغاتى‌شان علیه ایران است؛ امکانات سیاسى‌شان علیه ایران است؛ رسماً پول براى دشمنىِ امنیتى تصویب کردند، که علیه ایران است؛ تلاش سیاست خارجى‌شان دایماً علیه ایران است. ملت ایران نگاه مى‌کند، مى‌بیند که یک دشمن آن طرف ایستاده است. بنابراین، تلقّى ملت ما از دولت امریکا این نیست که نسبت به او اعتماد ندارد؛ بلکه او را دشمن خود مى‌داند.

این بحث هم که مى‌گویند ما مایلیم با دولت ایران مذاکره کنیم، نوعى کار مقدّماتى است، براى این‌که بتوانند دشمنیهاى بیشترى بکنند. اینها فریب است. این طور نیست که عدّه‌اى بگویند ما برویم با امریکا مذاکره کنیم تا این دشمنیها برطرف شود؛ نه. دشمنى امریکا با مذاکره برطرف نمى‌شود. امریکا دنبال منافع خودش در ایران است. اگر در این‌جا حکومت دست نشانده‌اى مثل حکومت رژیم شاه بود، آن‌طور به ملت ایران ضربه مى‌زند که آن روز زد. اگر حکومت مستقلى باشد، این طور دشمنى مى‌کند که امروز مى‌کند. اگر مقایسه کنیم، خواهیم دید که باز ضرر این‌که انسان با استقلال در مقابل امریکا بایستد، به مراتب کمتر از این است که تسلیم زورگوییهاى امریکا شود. ملت ایران با این برداشت، با روحیه‌ى شهامت و شجاعت و فداکارىِ خود، در مقابل توطئه و فریب، در مقابل ایجاد ناامنى، در مقابل دشمنى، اتّکاء خودش به نیروى ذاتى خود، به عقل خود، به تدبیر و خرد مسؤولان کشور و به شجاعت و ایستادگى خود است و مطمئن است که خواهد توانست همه‌ى دشمنان خود را همچنان که بعضى از دشمنان، دیروز دشمن بودند و بعد به ارتباط کننده‌ى عادى تبدیل شدند، از جمله امریکا را، از دشمنىِ با خودش پشیمان کند.

                 بیانات امام خامنه ای در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در مشهد مقدّس (06/01/1379)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی