فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

فرهنگ و تمدن اسلامی

سیاسی فرهنگی عرفانی اجتماعی اقتصادی

این وبلاگ با هدف فعالیت در زمینه نهضت علمی و فرهنگی ان شاءالله با یاری خدا و حضرت مهدی(عج) شروع به کار می کند...

اسلام مستضعفان و محرومان (شرحی بر اسلام ناب):

پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۵ ق.ظ

اسلام مستضعفان و محرومان (شرحی بر اسلام ناب):

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

در گذشته سوالی را مطرح کردم تحت این عنوان که: «به نظر شما به چه کسانی می گویند مستضعف؟»

در این مشروح به بیان و معرفی مستضعف و مستکبر از دید اسلام و از دید و کلام امام خمینی ره می پردازیم.

....

اول باید به این موضوع پرداخت که مستضعف به چه معناست و به چه کسی اطلاق می شود؟ آیا مستضعف به کسی اطلاق می شود که ضعیف و فقیر است یا معنایی فراتر از این حرف ها دارد؟ و یا نقطه ی مقابل آن، مستکبر به چه معناست و به چه کسی اطلاق می شود؟

باید گفت مستکبرین منحصر نیستند به سلاطین، منحصر نیستند به روسای جمهور، منحصر نیستند به دولت های ستمگر، مستکبرین یک معنای اعمی دارد.

هر فردی می تواند مستضعف یا مستکبر باشد. اگر من نوعی به زیر دستانم ولو چهار نفرتعدی کردم به حقوقشان تجاوز کردم و آن ها را کوچک و حقیر شمردم، من مستکبرم و آن ها مستضعف.

مثال عینی آن را هم می توان برشمرد و نمونه عینی مستکبرین **احزاب** هستند چرا که احزاب روحیه استکباری دارند و تحت هیچ عنوان عزت مردم برایشان اهمیتی ندارد! در نتیجه به راحتی آب خوردن عزت مردم را لگدمال می کنند و در مقابل، مردم زیر دست احزاب، مستضعفین محسوب می شوند . این جریان از گذشته های بسیار دور وجود داشته تا به امروز که نمونه عینیش را لمس می کنیم.

در ادامه به بررسی ویژگی های مستکبرین و مستضعفین (نمونه عینی: احزاب) اشاره می شود (دقت شود).

و اما اسلام ناب محمدی همیشه و همه جا مدافع مستضعفین به معنایی که گفته شد بوده و هست و معتقد است جهان، جهان مستضعفین است و همیشه اتفاقات بزرگ و افتخارآفرین و ماندگار تاریخی توسط همین مستضعفین رقم می خورد از جمله انقلاب اسلامی ایران که مردم مستضعفی که تحت استکبار حکومت طاغوت و پهلوی بودند آنرا رقم زدند و از جمله اتفاقات ماندگار تاریخی این چنینی که توسط مستضعفین رقم خورد حماسه 9 دی بود و ...

اما در مقابل اسلام آمریکایی، حامی مستضعفین نیست بلکه حامی مستکبرین جهان است و معتقد است جهان یعنی "آمریکا".

در حالی که همانطور که اشاره شد اسلام ناب،  طرفدار مستضعفین است و این وعده الهی است و هیچ احدی در مقابل آن تاب ایستادگی ندارد " و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین ".

منطق مستکبرین همیشه استکبار و تکبر بوده و هست و همیشه زیر دستان خود را پست می شمرند برای مثال همان احزاب نمونه بارز استکبار محض ملت را اصلا به حساب نمی آورند و برایشان ارزشی قائل نیستند و خود را همیشه بالاتر از همه می دانند و می بینند...!

اما مستضعفین باید خود را باور کنند بدانند استکبار در واقع و در نهایت پوچ و تو خالی و نابود شدنی است و خداوند همراه مستضعفین است و پیروزشان می کند. آری خداوند یاور مستضعفین است. قضیه استضعاف این است نه اینکه خدا می فرمایند ضعفا. ضعفا نه مستضعفین. یعنی آن هایی که قدرت دارند، قدرت ایمان دارند و...

ادامه دارد.....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی